Znaczące zmiany dla placówek medycznych od stycznia 2021 r.
Szanowni Państwo, styczeń nowego roku przywita placówki zdrowia dość sporą liczbą znaczących zmian oraz wyzwań szczególnie dotyczących tzw. e-zdrowia.
Zapraszamy na webinar podczas którego omówione zostaną wspomniane zmiany oraz udzielone zostaną odpowiedzi na najczęstsze pytania.
Podczas webinaru poruszone zostaną między innymi następujące zagadnienia:
- termin obowiązywania dokumentacji elektronicznej,
- obowiązek wystawiania e-skierowań,
- nowe zasady prowadzenia dokumentacji elektronicznej,
- wyjątki dot. elektronicznej dokumentacji,
- zmiany dot. składania oświadczeń przez pacjentów,
- zmniejszenie ilości danych zapisywanych w dokumentacji,
- dokumentacja prowadzona przez fizjoterapeutów,
- zasady podpisywania dokumentacji elektronicznej,
- bezpieczeństwo aplikacji medycznych,
- obowiązek raportowania zdarzeń medycznych do SIM
- planowane zmiany w zakresie EDM
- inne zmiany ważne z punktu widzenia placówek medycznych
Najczęstsze pytania:
- W jakiej formie należy informować pacjenta o możliwości złożenia oświadczeń przez IKP?
- Jak placówka może uzyskać informację. Iż oświadczenie zostało złożone przez pacjenta w IKP?
- W jaki sposób pacjenci mają p[odpisywać dokumentację w formie elektronicznej?
- Jak prawidłowo prowadzić dokumentację medyczną na wizytach domowych?
- Czy będzie obowiązek digitalizacji dokumentacji medycznej prowadzonej dotychczas w wersji papierowej?
- W jakiej formie od stycznia 2021 r. będzie mogła być wyrażana zgoda na udzielanie świadczeń medycznych?
Najczęstsze pytania: