Webinar: 24, 25, 27, 28 czerwca 2019 r. 18:00 - 21:00

Zapisz się na webinarium

Unikatowe rozwiązanie szkoleniowe! - Szkolenie przez internet!!!
RODO w placówce medycznej - Certyfikowany kurs Inspektora Ochrony Danych
Zasady ochrony danych osobowych wynikające z RODO oraz proces wdrożenia systemu RODO.

Przez ostatnie miesiące zorganizowaliśmy w wielu miastach Polski ponad 40 edycji kursu: RODO w placówce medycznej. Dzisiaj uwzględniając liczne zapytania zapraszamy Państwa na unikatowe rozwiązanie edukacyjne – Szkolenie: RODO w placówce medycznej przez internet!

  • Cztery spotkania internetowe | 8 sesji
  • Za pomocą technologii webinarów chcemy zorganizować 4 spotkania, każde składające się z 2 sesji wykładowych, podczas których zrealizujemy pełen program naszego kursu. Webinary odbywać się będą 24, 25, 27 i 28 czerwca 2019 r. w godzinach wieczornych od 18:00 do 21:00.

  • Nauka w miejscu pracy lub w domu
  • Udział w szkoleniu nie wymaga wydzielenia specjalnego wolnego całego dnia, nie wygeneruje kosztów związanych z transportem czy też z noclegiem.

  • Zestaw materiałów Każdy uczestnik otrzyma zestaw materiałów szkoleniowych (pełen skrypt szkoleniowy, wzory dokumentów, akty prawne), które będzie mógł wykorzystać w późniejszej pracy w zakresie ochrony danych osobowych.
  • Czat oraz forum
  • Dla uczestników przygotowany zostanie „czat na żywo” za pomocą którego będą mogli podczas wykładu zadawać pytania, czy też komentować omawiane w danym momencie zagadnienie. Dodatkowo uruchomimy specjalne forum na którym będzie można również zadawać pytania, toczyć rozmowy oraz udzielać wsparcia pozostałym użytkownikom.

  • Materiały filmowe z webinarów
  • Przez cały następny rok (do 31 grudnia 2020 r.) uczestnicy otrzymają dostęp do materiału filmowego z odbywanego kursu – pomoże to utrwalić wiedzę pozyskaną podczas szkolenia.

  • Certyfikat
  • Po ukończeniu naszego kursu, każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat Inspektora Ochrony Danych.

Koszt kursu:
  • 600 zł - pierwszy uczestnik z firmy
  • 500 zł - każdy następny uczestnik z firmy

Cel i opis szkolenia:


Celem kursu jest merytoryczne oraz praktyczne zapoznanie uczestnika z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych wynikającymi z RODO w specyfice funkcjonowania placówek medycznych. Zostanie przekazana wiedza pozwalająca samodzielnie przeprowadzić audyt zgodności wraz z analizą ryzyka oraz na ich podstawie opracować lub dostosować własną Politykę Ochrony Danych Osobowych zgodną z wchodzącymi wymogami RODO.

Kurs przygotuje uczestnika do samodzielnego wdrożenia RODO oraz do wykonywania obowiązków Inspektora Ochrony Danych w placówkach medycznych.



Sesja 1-5
Merytoryczne omówienie przepisów RODO w specyfice funkcjonowania placówek medycznych.

  • Nowe pojęcia i definicje RODO
  • Kategorie danych osobowych
  • Obowiązki administratora danych
  • Zadania i obowiązki Inspektora Ochrony Danych
  • Zasady przetwarzania danych osobowych
  • Współpraca z firmami zewnętrznymi – powierzenie danych
  • Rejestr czynności przetwarzania
  • Analiza ryzyka
  • Dokumentacja RODO
  • Dokumentacja medyczna


Sesja: 6-8
Warsztaty: Samodzielne przeprowadzenie audytu oraz analizy ryzyka, wytyczenie planu wdrożenia RODO oraz opracowanie odpowiedniej polityki i dokumentacji.

  • Przygotowanie do przeprowadzenia audytu
  • Inwentaryzacja procesów oraz zbiorów
  • Analiza dokumentacji administracyjno-kadrowej
  • Analiza dokumentacji medycznej
  • Analiza zawartych umów powierzenia
  • Obowiązek informacyjny
  • Ocena ryzyka
  • Określenie zabezpieczeń technicznych oraz organizacyjnych
  • Opracowanie raportu po audytowego
  • Stworzenie dokumentacji RODO
  • Rejestr czynności przetwarzania
  • Powołanie IOD


Adresaci szkolenia:


  • właściciele, kadra kierownicza placówek medycznych
  • osoby przygotowujące się do procesu wdrożenia systemu ODO
  • osoby przygotowujące się do zajmowania funkcji Inspektora Ochrony Danych (IOD) w placówce medycznej
  • osoby zatrudnione na stanowiskach managerskich związanych z przetwarzaniem danych osobowych (m.in. pracownicy działów rozliczeń z NFZ, administratorzy IT, osoby odpowiedzialne za dokumentacje medyczną)
  • osoby zainteresowane tematyką ochrony danych osobowych

[/su_tab]

SESJA: 1-5

MERYTORYCZNE OMÓWIENIE PRZEPISÓW RODO W SPECYFICE FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK MEDYCZNYCH

  • Podstawowe informacje dot. RODO
  • Nowe pojęcia i definicje wynikające z RODO
  • Kategorie danych osobowych
  • Zasady przetwarzania danych osobowych
  • Przesłanki przetwarzania danych
  • Legalność zbierania, wykorzystywania i udostępniania danych
  • Współpraca z firmami zewnętrznymi
  • Zabezpieczenie danych
  • Kary oraz grzywny
  • Powierzenie przetwarzania danych
  • Prawa osób fizycznych
  • Zgłaszanie naruszenia
  • Przegląd typowych zagrożeń

ROLA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH (ADO)

  • Charakterystyka ADO
  • Odpowiedzialność ADO
  • Obowiązki ADO
  • Podmiot przetwarzający

ROLA I ZADANIA INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

  • Kiedy IOD jest wymagany
  • Kto może być IOD - wymagania
  • Zakres obowiązków IOD
  • Pozycja w strukturze organizacyjnej
  • Współpraca z innymi działami

SYSTEM ORAZ DOKUMENTACJA RODO

  • Analiza ryzyka
  • Audyt zgodności
  • Rejestr czynności przetwarzania
  • Obowiązek informacyjny
  • Polityka bezpieczeństwa
  • Instrukcja zarządzania
  • Rejestr upoważnień
  • Proces wdrożenia systemu
  • Środki bezpieczeństwa

RODO W PLACÓWCE MEDYCZNEJ

  • Dokumentacja medyczna
  • Przechowywanie dokumentacji medycznej
  • Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
  • Oświadczenia pacjenta
  • Szczegółowe przepisy RODO dotyczące obszaru medycyny

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI

  • Umiejętność stosowania klauzul zgód i klauzul informacyjnych
  • Spełnienie obowiązku informacyjnego
  • Umiejętność przeprowadzenia analizy ryzyka oraz wykonania oceny skutków
  • Umiejętność stosowania adekwatnych zabezpieczeń w wyniku analizy ryzyka
  • Umiejętność identyfikacji i postępowania z incydentami bezpieczeństwa
  • Umiejętność identyfikacji zbiorów danych oraz ich dokumentowania
  • Umiejętność przeprowadzenia audytu przetwarzania danych osobowych
  • Umiejętność wskazania miejsc narażonych ryzykiem w sferze bezpieczeństwa informacji w placówce medycznej
  • Umiejętność zredagowanie zgody na przetwarzanie danych osobowych
  • Umiejętność sporządzenie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
  • Umiejętność zaplanowania właściwej konfiguracji oprogramowania oraz sprzętu IT
  • Praktyczne przykłady niebezpieczeństw oraz ich zabezpieczenia w placówce medycznej
  • Wskazówki do bezpiecznego przetwarzania Dokumentacji Medycznej
  • Zasady bezpiecznego przetwarzania danych osobowych
  • Zabezpieczenia fizyczne, organizacyjne, prawne oraz informatyczne

SESJA: 6-8

WARSZTATY: SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE AUDYTU ORAZ ANALIZY RYZYKA, WYTYCZENIE PLANU WDROŻENIA RODO ORAZ OPRACOWANIE ODPOWIEDNIEJ POLITYKI I DOKUMENTACJI.

  • Przygotowanie do przeprowadzenia audytu
  • Inwentaryzacja procesów oraz zbiorów
  • Analiza dokumentacji administracyjno-kadrowej
  • Analiza dokumentacji medycznej
  • Analiza zawartych umów powierzenia
  • Obowiązek informacyjny
  • Ocena ryzyka
  • Określenie zabezpieczeń technicznych oraz organizacyjnych
  • Opracowanie raportu po audytowego
  • Stworzenie dokumentacji RODO
  • Rejestr czynności przetwarzania
  • Powołanie IOD

Szkolenie zrealizowane zostanie w 8 sesjach:
  1. Poniedziałek 24 .06.2019 - godz. 18:00 - 19:15
  2. Poniedziałek 24 .06.2019 - godz. 19:30 - 21:00
  3. Wtorek 25 .06.2019 - godz. 18:00 - 19:15
  4. Wtorek 25 .06.2019 - godz. 19:30 - 21:00
  5. Czwartek 27 .06.2019 - godz. 18:00 - 19:15
  6. Czwartek 27 .06.2019 - godz. 19:30 - 21:00
  7. Piątek 28 .06.2019 - godz. 18:00 - 19:15
  8. Piątek 28.06.2019 - godz. 19:30 - 201:00
Koszt kursu
  • 600 zł - pierwszy uczestnik z firmy
  • 500 zł - każdy następny uczestnik z firmy

Leszek Zając
Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – ISO/IEC 27001:2013 | Srebrny Partner ASSECO – mMedica | Specjalista praktyk w zakresie rozliczeń z NFZ | Wieloletni wykładowca i trener: Rozliczenia z NFZ, Ochrona Danych Osobowych, EDM, Obsługa programów medycznych | Prezes Zarządu: MediComp Sp. z o.o.